نوشته شده توسط : نازی

 

مرطوب کننده ها

استفاده از کرم مرطوب کننده برای هر نوع پوستی الزامی ست

 

طبق توصیه متخصصین پوست استفاده از کرم مرطوب کننده برای هر نوع پوستی الزامی ست. اما بسته به نوع پوست خود باید کرم مرطوب کننده مناسب را برای پوست خود استفاده نمایید

 

حفظ رطوبت پوست یکی از ارکان مراقبت از آن است. در حقیقت، مرطوب کردن پوست باعث حفظ جوانی و شادابی پوست می شود. به همین دلیل استفاده از کرم مرطوب کننده اهمیت زیادی دارد و این کار را باید در برنامه ی روزانه ی خود قرار داد. در ادامه به ۸ توصیه ی متخصصان پوست درباره استفاده ی صحیح و مؤثر از کرم های مرطوب کننده می پردازیم.

  

 استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده

حفظ سلامت پوست نیازمند پیگیری است. یک روتین روزانه برای مراقب از پوست خود ایجاد کنید و هرگز آن را رها نکنید. در برنامه ی خود استفاده از مرطوب کننده را در اولویت قرار دهید. متخصصان پوست توصیه می کنند هر شب و درست بعد از شستن صورت خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در فصل سرما از مرطوب کننده های قوی تری استفاده کنید تا از خشکی ناشی از سرما و باد و گرمای محیط های داخلی جلوگیری شود. در فصل گرما مرطوب کننده های ملایم تری را انتخاب کنید، یا حتی می توانید تنها از سرم های پوستی استفاده کنید.

  

بعد از تمیز کردن پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

بین زمان شستن پوست و زدن کرم مرطوب کننده نباید فاصله ی زیادی باشد چون باید جلوی از بین رفتن رطوبت را بگیرید و پوست تان را مرطوب و نرم نگه دارید. تفاوتی ندارد که تازه صورت تان را شسته اید یا از حمام بیرون آمده اید؛ وقتی که پوست تان هنوز مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر از سرم پوستی هم استفاده می کنید، آن را قبل از مرطوب کننده بزنید. در آخر استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

   

اگر پوست خشکی دارید صبح ها و شب ها از مرطوب کننده استفاده کنید

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است پوست تان زبر، دچار خارش و پوسته پوسته یا حتی ترک خورده باشد و از آن خون بیاید. بهترین راه برای درمان خشکی شدید استفاده از کرم های مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن ها به ترمیم و حفظ حائل  طبیعی پوست کمک می کند. این محافظ طبیعی در حقیقت بیرونی ترین لایه ی سلول های پوستی است که رطوبت پوست را حفظ می کند و باکتری ها را دور نگه می دارد. در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده به دنبال ترکیباتی باشید که رطوبت را حفظ می کنند مثل گلیسیرین و دایمتیکون و مواد نرم کننده ای مثل وازلین و اسکوالین تا به استحکام محافظ طبیعی پوست کمک کنند.

 

مرطوب كردن پوست

بعد از تمیز کردن پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

 

 

پوست چرب هم به کرم مرطوب کننده نیاز دارد

اگرچه منطقی به نظر نمی رسد اما پوست های چرب و مستعد جوش هم به مرطوب کننده نیاز دارند چون وقتی پوست تان را مرطوب نمی کنید، غدد چربی پوست متوجه خشکی آن می شوند و برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کنند. اگر پوست چربی دارید کرم مرطوب کننده ای انتخاب کنید که ساختار آن سبک و بدون چربی باشد و منافذ پوست را مسدود نکند. به علاوه کرم مرطوب کننده ی پوست های چرب باید حاوی لایه بردار ملایمی مثل سالیسیک اسید یا گلیکولیک اسید باشد.

  

به پوست تان آسیب نزنید

مراقب باشید که از ترکیباتی که بیش از اندازه قوی هستند استفاده نکنید، به ویژه اگر پوست حساس یا خشکی دارید. در زمان خرید کرم مرطوب کننده به توضیحات روی بسته بندی محصول دقت کنید و مطمئن شوید که کرم فاقد الکل و غیر معطر است. چون الکل و عطر چربی طبیعی پوست را از بین می برد و می تواند باعث صدمه دیدن پوست شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/moisturizing7-cream-tips.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



انواع مژه مصنوعی

مژه مصنوعی از لوازم آرایشی است که خانم ها برای انتخاب و گذاشتن آن مشکل دارند‎

 

مژه مصنوعی یکی از لوازم آرایشی است که بیشتر خانم ها برای انتخاب و گذاشتن آن مشکل دارند. در این مقاله به صورت کامل شما را برای انتخاب و گذاشتن مژه مصنوعی راهنمایی می کنیم

 

انتخاب مدل مژه مصنوعی

همه ما مژه های عالی و پرپشت نداریم و اگر هم داشته باشیم، با گذر زمان ممکن است مژه های خود را از دست بدهیم. اما هر مشکلی چاره ای دارد و چاره ی نداشتن مژه هم، استفاده از مژه مصنوعی می باشد.

 

استفاده از مژه مصنوعی، خواه برای یک مراسم و مهمانی خاص باشد یا صرفا برای افزایش اعتماد به نفس ، به پای ثابت آرایش خانم ها تبدیل شده است. بر خلاف اکستنشن مژه مصنوعی که روشی نسبتا دائمی است، مژه مصنوعی موقتی بوده و عمری کمتر از ۲۴ ساعت دارد. در این مطلب از آرایشیک با نکاتی حرفه ای در مورد انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان آشنا می شوید.

 

بازار مژه مصنوعی، به سرعت در حال گسترش است؛ برندها و فروشگاه های زیادی برای خرید این محصولات در دسترش شما هستند. اما مژه مصنوعی که در جعبه می بینید، با چیزی که روی چشمتان می زنید بسیار تفاوت خواهد داشت. پس از کجا باید تشخیص داد کدام مدل مژه مصنوعی، برای چشمان شما مناسب است؟

  

پیش از هر چیز باید بدانید چند نوع مژه مصنوعی وجود دارد:

  

مژه مصنوعی کامل

رایج ترین نوع مژه است و گذاشتن آن هم زمان کمی می برد. مژه ها روی نواری قرار گرفته اند که آن نوار به پلک می چسبد. نکته منفی این نوع مژه ها این است که بسته به نوع نواری که در آن ها استفاده شده، ممکن است مصنوعی بودن آن ها توی چشم بزند.

 

مژه مصنوعی نیمه

روی نوار کوتاه تری قرار گرفته و معمولا فقط نیمه بیرونی پلک را پوشش می دهد. همین موضوع باعث می شود تا این نوع مژه ها طبیعی تر به نظر رسیده و کاربرد و گذاشتن آنها راحت تر باشد.

  

مژه مصنوعی دانه ای

مژه مصنوعی دانه ای هم یا به صورت تکی است یا به صورت دسته ای که به آن خوشه ای می گویند. این مدل، راحت ترین نوع مژه مصنوعی، برای اکثر افراد می باشد اما کار گذاشتن آن ها زمان زیادی می برد. مژه مصنوعی دانه ای، آزادی عمل بیشتری به شما داده و میکاپ آرتیست های حرفه ای بیشتر از این نوع مژه ها استفاده می کنند.

 

 

هر کدام از این سه نوع مژه، انواع مختلفی با اندازه ها و فرم های متفاوت دارند. از جمله طبیعی، شاخه ای، پر پشت، بلند و غیره. بخشی از کاری که باید انجام دهید، انتخاب سبک مژه ای است که می خواهید داشته باشید. آیا می خواهید مژه هایتان کلاسیک و طبیعی باشد، یا جذاب و چشمگیر، یا شاخه ای و رمانتیک، و یا هر سبک دیگری که دنبال آن هستید.

 

  بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

 

مژه مصنوعی

هر چه مژه مصنوعی، ظاهر طبیعی تری داشته و سبک تر باشد بهتر است‎

 

 

مژه مصنوعی کامل (طبیعی، کم پشت، شاخه ای)

اگر در کار گذاشتن مژه مصنوعی، ناوارد و مبتدی هستید باید بدانید که هر چه مژه مصنوعی، ظاهر طبیعی تری داشته و سبک تر باشد بهتر است. اگر تراکم مژه هایتان خیلی کم است، بهتر است مژه مصنوعی انتخاب کنید که موهای آن به هم ریخته بوده و حالت ضربدری داشته باشد. زیرا حالت مژه های طبیعی خودمان هم صاف و مستقیم نیست و به سمت های مختلف رشد می کند. برای چشم های کوچک و ریز، بهتر است مژه هایی انتخاب کنیم که زیاد جلب توجه نکند؛ زیرا نمی خواهیم مصنوعی بودن مژه هایمان توی ذوق بزند. افرادی که چشم های درشت دارند هم می بایست از مژه های مصنوعی کامل و طبیعی استفاده کنند، تا از جلوه زیاد چشم کاسته و چشم ها را تلطیف کند.

  

مژه مصنوعی کامل (بلند، چشمگیر، پر پشت)

اگر چشم هایتان خیلی داخل استخوان حدقه چشم قرار گرفته اند، انتخاب مژه های بلند و یا چشمگیر، باعث می شود چشم ها باز تر شده و جلوتر بیایند. اگر چشم های متوسط تا درشت دارید یا چشم هایتان از هم زیاد فاصله دارند، می توانید از مژه های چشمگیرتر و پرپشت استفاده کنید. این نوع از مژه در عین اینکه به مژه های طبیعی تان حجم می دهد، جذاب هم هست.

 

مژه مصنوعی نیمه

مژه مصنوعی نیمه برای هر دوع چشم افتاده و گربه ای عالی است. گوشه ی رو به بالای این نوع مژه ها، قسمت بیرون چشم را بالا کشیده و خط مورب و زیبای چشم را بیشتر جلوه می دهد. همچنین، این نوع مژه مصنوعی، برای چشم های نزدیک به هم یا چشم های گرد هم بسیار مناسب است. چون گوشه های داخلی چشم را باز گذاشته و کمک می کند فرم چشم کشیده تر شود.

  

مژه مصنوعی دانه ای

مژه مصنوعی دانه ای، راحت ترین نوع مژه بر روی چشم به حساب می آیند. این نوع مژه برای هر نوع فرم چشم مناسب است؛ زیرا می توانید به راحتی جاهای خالی را با آن پر کرده یا چند لایه از آن را روی هم گذاشته و مژه ها را پرحجم تر و چشمگیرتر کنید. نقطه ضعف آن چیست؟ باید صبور باشید و برای گذاشتن آن پنج دقیقه وقت بیشتری بگذارید. یا شاید کمی بیشتر!

 

اطلاعاتی که برای انتخاب مژه مصنوعی مناسب خود نیاز دارید، اکنون در اختیار شماست. به عنوان یک توصیه میکاپ، همیشه به مخاطبان خود می گوییم که از گذاشتن مژه مصنوعی نترسند. این مژه ها موقتی هستند و در صورت انتخاب استایل مناسب و بکارگیری درست، استفاده از آن ها بسیار راحت خواهد بود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/granulated7-half-eyelashes.html



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



لوازم آرایش

برخی از محصولات آرایشی برای همه خانم‌ها ضروری هستند

 

امروزه محصولات آرایشی بخش مهمی از هزینه‌های شخصی ما را تشکیل می‌دهند و با تنوع بسیار زیادی که دارند علاوه بر سردرگم کردن ما، هزینه‌های روزمره را نیز افزایش می‌دهند. در دنیای امروز محصولات آرایشی بی‌شماری وجود دارند که همه ما لزوما به همه آن‌ها نیاز نداریم و ضرورتی برای هزینه کردن برای آن‌ها وجود ندارد. اما برخی از محصولات آرایشی برای همه خانم‌هایی که می‌خواهند آرایش زیبا و پوست سالمی داشته باشند ضروری هستند.

 

در این مطلب همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها باید در قفسه لوازم آرایش خود داشته باشند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با تهیه یک لیست خرید کامل بتوانید همه نیازهای زیبایی خود را بدون ولخرجی و هزینه‌های اضافی تامین کنید.

 

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند

 

کرم دور چشم 

با شروع دهه بیست زندگی به تدریج پوست خشک‌تر و مستعد چروک می‌شود و اولین نقطه‌ای از پوست که این چروک‌ها و خطوط را نشان می‌دهد پوست اطراف چشم است چون پوست اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است و به سادگی رطوبت خود را از دست می‌دهد بنابراین همه خانم‌ها باید مصرف کرم دور چشم آبرسان را از حدود ۲۵ تا ۳۰ سالگی آغاز کنند تا در دهه‌های بعد دچار چروک‌های عمیق اطراف چشم نشوند.

 

پاک کننده صورت 

همه ما می‌دانیم که قبل از خواب باید آرایش خود را پاک کنیم چون خوابیدن با آرایش عوارض جبران ناپذیری برای پوست دارد. اما اگر شما اهل آرایش هم نباشید باز هم به پاکسازی پوست نیاز دارید چون در طول روز چربی و عرق و آلودگی و غبار روی سطح پوست شما می‌نشیند و نیاز به پاک شدن دارد. پاک کننده‌های صورت انواع مختلف دارند و شما باید بر اساس نوع و جنس پوست خود یکی را انتخاب کرده و حداقل هر شب استفاده کنید.

 

کرم مرطوب کننده صورت 

سطح پوست بدن در مقابل آسیب‌های محیطی بی دفاع است و به راحتی رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود به همین دلیل لازم است که شما هر روز از کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید. استفاده از این کرم‌ها پس از شستشوی پوست بسیار ضروری است چون این کرم‌ها با به دام انداختن رطوبت در سطح پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شوند. کرم‌های مرطوب کننده صورت معمولا خاصیت چرب کننده ندارند تا باعث آکنه و التهاب پوستی نشوند.

 

کرم مرطوب کننده دست 

پوست دست نیز مانند هر بخش دیگری نیاز به مرطوب کردن دارد اما چون دست‌ها همیشه در معرض عوامل محیطی مختلفی هستند و بیش از قسمت‌های دیگر بدن، شسته می‌شوند نیاز بیشتری هم به تغذیه و مرطوب شدن دارند. کرم مرطوب کننده دست معمولا غنی و مغذی و حاوی چربی‌های مفیدی است که باعث حفظ رطوبت و زیبایی دست می‌شود.

  

کرم مرطوب کننده بدن 

علاوه بر صورت و دست، بقیه پوست بدن شما نیز به کرم مرطوب کننده نیاز دارد. البته واضح است که این نیاز نسبت به نیاز پوست صورت و دست کمتر است اما لازم است که شما پس از هر بار استحمام و شستشوی بدن از یک کرم مرطوب کننده مناسب برای مرطوب کردن همه قسمت‌های پوست بدن خود استفاده کنید تا دچار چروک و آسیب نشوند.

 

فونداسیون 

نمی‌توان گفت که همه به استفاده از فونداسیون نیاز دارند چون حتی افرادی که پوست صاف و یکدستی هم ندارند ضرورتی برای پوشش دادن و بی‌نقص جلوه دادن صورت خود ندارند. اما نمی‌توان نقش فونداسیون را در یک آرایش بی‌نقص و زیبا انکار کرد به همین دلیل توصیه می‌شود از یک فونداسیون با رنگ مشابه پوست خود که پوشش متوسطی دارد استفاده کنید.

 

رژگونه یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی 

خانم‌هایی که اهل آرایش کامل هستند به خوبی رژگونه را می‌شناسند. این ماده رنگی زیبا با رنگ دادن به گونه‌ها باعث شادب دیده شدن چهره شما می‌شود و به خصوص برای کسانی که از کرم پودر با پوشش متوسط و زیاد استفاده کرده‌اند یک وسیله آرایشی ضروری به شمار می‌رود.

 

نرم کننده مو 

موها برای نظافت و سلامتی نیاز به شسته شدن دارند و همه ما از این نکته آگاه هستیم و می‌دانیم که باید برای شستن مو از بهترین و مناسب‌ترین شامپو استفاده کنیم. اما بیشتر افراد از اهمیت و ضرورت نرم کننده‌ها آگاه نیستند و نمی‌دانند که نرم کننده مو می‌تواند رطوبت از دست رفته بر اثر شامپو زدن را به آن بازگرداند. این نکته به خصوص برای کسانی که موهای بلند دارند بسیار حیاتی است و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

 

بالم لب 

لب‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای صورت هستند که به سرعت دچار خشکی و کم آبی می‌شوند. در این شرایط استفاده از یک بالم لب مناسب که خاصیت آبرسانی و حفظ رطوبت داشته باشد برای همه ضروری است و همه حتی آقایان هم باید بالم لب مناسب خود را داشته باشند.

  

خط چشم یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی 

کمتر کسی را می‌توان یافت که اهل آرایش باشد اما به خط چشم کشیدن علاقه‌ای نداشته باشد. خط چشم تاثیر فوق العاده‌ای در زیبایی چشم‌ها و زیبایی کل چهره دارد و باعث ایجاد حالتی دراماتیک در چهره می‌شود. البته خط چشم انواع مختلف دارد اما به کار بردن نوع مدادی و ژلی آن ساده‌تر است.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/essential7-cosmetics-ladies.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()